Μερικές κρίσιμες λεπτομέρειες για τον τρόπο που θα φορολογηθούν τα φετινά εισοδήματα των φυσικών προσώπων περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που βγήκε την Τρίτη ( 19/4 ) σε δημόσια διαβούλευση. Οι λεπτομέρειες αυτές καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το πόσο φόρο εισοδήματος θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι για το φετινό τους εισόδημα.

Μισθωτοί και με μπλοκάκι

Ιδιαίτερη σημασία έχει η λεπτομέρεια όσον αφορά στον τρόπο που υπολογίζεται ο φόρος εισοδήματος για τους μισθωτούς που έχουν και εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, δηλαδή μπλοκάκι. Στην περίπτωση αυτή το εισόδημα αθροίζεται και ο φόρος υπολογίζεται με την κλίμακα των μισθωτών, αλλά η έκπτωση φόρου των έως 2.000 ευρώ υπολογίζεται μόνο για το τμήμα του εισοδήματος που αφορά μισθούς.

Για παράδειγμα, ένας μισθωτός με εισόδημα 20.000 ευρώ από μισθωτές υπηρεσίες και άλλες 15.000 ευρώ από ελευθέριο επάγγελμα. Ο φόρος εισοδήματος υπολογίζεται με βάση την κλίμακα των μισθωτών για συνολικό εισόδημα 35.000 ευρώ. Ο φόρος κλίμακας που αναλογεί στο συγκεκριμένο εισόδημα είναι 9.150 ευρώ. Στο ποσό αυτό γίνεται έκπτωση 2.000 ευρώ καθώς η έκπτωση δίνεται ολόκληρη αφού το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες είναι 20.000. Έτσι, ο τελικός φόρος είναι 7.150 ευρώ. Αν υπολογιζόταν η έκπτωση επί του συνόλου του εισοδήματος, η έκπτωση θα ήταν μικρότερη (1.850 ευρώ) και ο φόρος θα ήταν 7.300 ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η έκπτωση φόρου από την κλίμακα των μισθωτών είναι 2.000 ευρώ και δίνεται ολόκληρη για εισόδημα έως 20.000. Μειώνεται κατά 10 ευρώ για κάθε επιπλέον 1.000 ευρώ εισοδήματος πάνω από τα 20.000 ευρώ.

Το καθαρό εισόδημα

Σημαντική λεπτομέρεια είναι και το γεγονός ότι το εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα που τοποθετείται στην κλίμακα, όταν υπάρχει και εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, είναι το καθαρό εισόδημα, δηλαδή αφού αφαιρεθούν επαγγελματικές δαπάνες. Υπενθυμίζεται ότι στο παρελθόν το εισόδημα από μπλοκάκι που φορολογούνταν ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες ήταν το ακαθάριστο εισόδημα, δηλαδή δεν αφαιρούνταν οι επαγγελματικές δαπάνες.

Αγρότες

Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι το εισόδημα από αγροτική δραστηριότητα έχει την ίδια αντιμετώπιση με το εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, δηλαδή χορηγείται έκπτωση φόρου έως 2.000 ευρώ που μεταφράζεται σε αφορολόγητο όριο έως 9.091 ευρώ. Επίσης, διατηρείται το αφορολόγητο για τις αγροτικές επιδοτήσεις έως 12.000 ευρώ.

Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις

Διατηρείται η αυτοτελής φορολόγηση των επιχειρηματικών κερδών από νομικά πρόσωπα όπως είναι οι ΟΕ και οι ΕΕ. Τα κέρδη θα συνεχίσουν να φορολογούνται με συντελεστή 26% για εισόδημα έως 50.000 και με συντελεστή 33% για εισόδημα πάνω από 50.000. Η διαφοροποίηση της φορολογικής αντιμετώπισης μεταξύ εισοδήματος από μπλοκάκι και κέρδους από νομικό πρόσωπο θα επαναφέρει τα κίνητρα για μεταφορά εισοδήματος από μια νομική μορφή επιχείρησης σε άλλη.

Παρακράτηση

Σύμφωνα με όσα προβλέπει το νομοσχέδιο η παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης με τη νέα κλίμακα θα ξεκινήσει με την δημοσίευση των σχετικών διατάξεων στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

You May Also Like

Τσιάρας: Το πρόστιμο για τον ΟΠΕΚΕΠΕ θα πληρωθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό

Κώστας Τσιάρας: ”θα καλυφθεί τελικά από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τους Έλληνες φορολογούμενους”

Έρχονται τρία νέα «Εξοικονομώ»

Table of Contents Hide Εξοικονομώ: Τρία νέα προγράμματα επιδότησης για την ενεργειακή…

Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις και τα επιδόματα ενόψει Πάσχα

Πριν το Πάσχα θα καταβληθούν συντάξεις και επιδόματα σε δικαιούχους

Άνθρακες το “Σχέδιο Ανάπτυξης”

Η ελληνική οικονομία το 2020, δηλαδή δύο χρόνια μετά την έξοδό της…

Επένδυση 25 εκατ. από τον Ιβάν Σαββίδη στη Σουρωτή

Επένδυση 25 εκατ. από τον Ιβάν Σαββίδη στη Σουρωτή

Επιπλέον 85 νέοι θα επιχορηγηθούν με 14.800 ευρώ για να δημιουργήσουν δική τους επιχείρηση

Στόχος η προώθηση της αυτοαπασχόλησης άνεργων νέων 18 έως 29 ετών, μέσω της δημιουργίας βιώσιμων επιχειρήσεων

Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες πρόσληψης εκπαιδευτικών στα ΙΕΚ της ΔΥΠΑ

Έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού

Συνταξιούχοι: Τι αλλαγές εξετάζονται στην εισφορά αλληλεγγύης

Τα σενάρια για την αναμόρφωση της εισφοράς αλληλεγγύης των συνταξιούχων για συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ